Polskie Startupy. Dlaczego dobre pomysły na startup nie odnoszą sukcesów? 

W Polsce scena startupowa to dopiero młody, dojrzewający i kształtujący się byt. Specjalistów poza Akceleratorami oraz Parkami Technologicznymi jest na rynku bardzo mało i trudno się do nich bezpośrednio dostać. Również liczba akceleratorów rund i kwalifikowanych startupów jest ograniczona. Startup kojarzy się przede wszystkim z młodą firmą poszukującą inwestora lub wspólników do przedsięwzięcia. Jednak istnieją pewne inne metody pozyskiwania kapitału. Wiele startupów rezygnuje ze stworzenia swojego MVP (ang. Minimal Viable Product) tylko dlatego, że żaden inwestor nie chciał z nimi rozmawiać lub nie był zainteresowany. Dla dobrego pomysłu nie jest potrzebny inwestor. Jeśli ktoś słyszy, że prowadzi firmę, tworzy startup, to zwykle kojarzy się z wolnością, niezależnością oraz dużą swobodą w podejmowaniu decyzji. NIC BARDZIEJ MYLNEGO. Wiążąc się umową z inwestorem stajemy się w pewnym sensie uzależnieni od niego i tak naprawdę jesteśmy dla inwestora pracownikami. Takimi jak na etacie w firmie! Tylko jak to? Przecież to mój startup, mój pomysł i moja firma! Po pewnym czasie okazuje się, że przejmuje on już większość udziałów w naszej spółce przez co nie jesteśmy już decyzyjni jak na początku i powoli następuje „exit” ze spółki. Dla niektórych drobnych projektów takich jak artykuły domowe czy rozwiązania wspomagające i ułatwiające życie osobom niepełnosprawnym, czy proste nieskomplikowane usprawnienia produktowe nie wymagają milionowych nakładów finansowych na początkowym etapie. Wystarczy dobry partner biznesowy i zrozumienie celów biznesowych które chcemy osiągać.  

Najlepszą metodą na pozyskanie finansowania dla swojego pomysłu jest sprzedaż. W dobie dzisiejszej technologii tworzenia produktów oraz narzędzi i współpracy biznesowej nie wymaga się na starcie milionowych nakładów. Poza tym, jeśli ktoś jest bardzo uparty to bez działającego MVP i wykazania sprzedaży produktów lub usług pozyskanie inwestora w dzisiejszych czasach jest praktycznie niemożliwe. Według przeprowadzonego przez nas badania wśród właścicieli startupów ponad 60% projektów rezygnuje z dalszego działania jedynie dlatego, że nie udało im się pozyskać inwestora. 35% projektów podejmuje kolejne działania, zmierzające do pozyskania inwestora a tylko 5% podejmuje próbę wprowadzenia produktu na rynek i zweryfikowanie go na rynku lokalnym. Dlatego prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu przez te 5% badanych w ciągu najbliższego czasu jest większe, niż tych dla których pozyskanie inwestora do swojego projektu bez MVP i jakiegokolwiek skalowania jest jedynym celem biznesowym, który chce osiągnąć. Istnieje bardzo dużo rozwiązań pozyskania kapitału na rozwój produktu lub usługi. Centrum Inżynierskie RAPTOR to partner biznesowy na miarę dzisiejszego rynku startupowego. Zapraszamy startupy do kontaktu z naszą firmą. Wierzymy, że dobry produkt zaczyna się od generowania sprzedaży. Chętnie podzielimy się naszych doświadczeniem i mam nadzieje, że wspólnie stworzymy Twój produkt i wprowadzimy go z sukcesem na rynek. Zainteresowany? Wypełnij nasz brief i prześlij go na nasz adres mailowy. Pamiętaj. Jeśli masz jakiś pomysł NIE CZEKAJ. Rynek nie będzie czekał na Twój produkt.  

 

Bartłomiej Pąperski

 

Polskie Starupy
05 listopada 2019
Blog inżynierski

Blog

Doradca Finansowy

Fot.

Strona główna | O nas | Usługi | Blog | Kontakt

Centrum Inżynierskie RAPTOR Sp. z o.o.

ul. Dubois 114/116

93-465 Łódź

+48 786 243 999

office@raptor3d-technology.pl

Skontaktuj się z nami

O nas

Usługi

Blog

Kontakt